søndag den 2. februar 2014

It´s sceary





Denne klassiker fra 1996 er det helt store hit hos yngstesønnen i disse dage.

Har såmænd også rating på 7,2 hos IMDb, hvilket må siges at være pænt højt.

Jeg har fået MEGET lange referater af de fire film af sønniken - allerede når han har talt i 3-4 minutter er jeg hægtet af - der er simpelthen for mange personer. Hvoraf de fleste i øvrigt bliver myrdet. I etteren er det dog "kun" 7 stk.

Bad ham lave en KORT beskrivelse her til blog-indlægget - det var svært. I stedet er nuppet den fra dvd-omslaget:
"Indbyggerne i en idyllisk provinsby bliver ofre for en udspekuleret psykopat med en syg forkærlighed for gyserfilm. Alt imens den maskerede morder fortsætter med at efterligne skrækfilm tilsat ægte brutale rædselshandlinger, bliver det klart, at opklaringen af mysteriet kommer til at koste liv".


Dermed er inspirationen til de kommende fastelavnsfester også i hus. 




Filmen generelt - og denne scene i særdeleshed - er IKKE for sarte sjæle - så er der advaret!!!

Jeg synes måske ikke lige dette er film for 12-årige. Ja sådan set ikke for nogen overhovedet.


Har lavet deal med sønniken - vi "bytter" film. Jeg så Scream sammen med ham - nu har han indvilliget i, at se af "mine" film - det bliver fx "Gandhi" eller andet lødigt (hvert fald jf moderen) ;-)

2 kommentarer:

  1. Syntes også det er en god film. Men jeg er også stor tilhænger af gamle klassikere. Ærgerligt, for min hustru gider kun at se en film én gang, næsten uanset hvor længe det er siden vi sidst har set den :-)

    SvarSlet
  2. Ja her i huset bliver film godt nok set mange gange - gensynet er jo ofte det bedste ;-)

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails